Příběh dopravy
Metro Opatov je přirozeným dopravním uzlem celé lokality. Bohužel tomu neodpovídá jeho současná podoba. V rámci rozvoje lokality bude rekonstruována stanice metra, ale také se budeme aktivně podílet na celkovém zlepšení dopravního uzlu u metra Opatov. Celkové řešení lokality přináší zvýšení přehlednosti a prostupnosti dopravního uzlu s důrazem na bezpečnost chodců, cyklistů i řidičů. Nově vznikne plně bezbariérový přestupní prostor mezi metrem, autobusy a budoucí tramvají, v kombinaci s P+R a K+R parkováním v lokalitě.

Důležitým parametrem každého projektu je parkování, včetně toho sdíleného
Celý projekt jsme koncipovali tak, aby byl maximálně dostupný prostřednictvím MHD a minimalizovala se díky tomu potřeba individuální dopravy. Parkování pro residenty, zaměstnance i návštěvníky ale nepodceňujeme a budujeme dostatečné kapacity v podzemí budov. Potřebná kapacita bude dále doplněna díky rozvojovým plánům na výstavbu P+R nedaleko stanice metra. V rámci komunitního přístupu k projektu počítáme také se sdílením parkovacích prostor pod administrativními budovami. Navíc až 20 % parkovacích stání bude vybaveno zařízením pro zelenou energii, kterou budou z části dodávat solární panely na střechách vybraných budov.
Průjezdnější a bezpečnější křizovatky
Aby byla doprava v lokalitě maximálně plynulá, podílíme se také na obnově přilehlých křižovatek. Vzniknou tak křižovatky bezpečné a dostatečně kapacitní. Promyšlené vedení dopravy navíc uchrání klid starého Chodova, a to včetně výjezdů z podzemních garáží se zákazem vjezdu do klidových zón. Doprava v lokalitě bude pozitivně ovlivněna také dostavbou pražského obchvatu, díky kterému kapacita projíždějících vozidel významně klesne.
Nové cyklostezky
Důležitým prvkem dopravy v lokalitě jsou také cyklisté. V koordinaci s hlavním městem budujeme nové cyklostezky, které jsou významné nejen lokálně, ale také v širším okolí. Tyto stezky totiž propojují centrum Opatova s existující širokou sítí cyklostezek, vedených jižně, západně a východně od Prahy. Pro maximální komfort cyklistů bude v lokalitě vybudována také moderní kolárna, „garáž“ pro kola, kde bude možné kolo uschovat.

1 392
míst k parkování
20 %
stání se zelenou energií
2,5 km
nových cyklotras
100%
bezbariérový přístup
