Příběh dopravy

Metro Opatov je přirozeným dopravním uzlem celé lokality. Bohužel tomu neodpovídá jeho současná podoba. V rámci rozvoje lokality bude rekonstruována stanice metra, ale také se budeme aktivně podílet na celkovém zlepšení dopravního uzlu u metra Opatov. Celkové řešení lokality přináší zvýšení přehlednosti a prostupnosti dopravního uzlu s důrazem na bezpečnost chodců, cyklistů i řidičů. Nově vznikne plně bezbariérový přestupní prostor mezi metrem, autobusy a budoucí tramvají, v kombinaci s P+R a K+R parkováním v lokalitě.

Dopravní uzel

Důležitým parametrem každého projektu je parkování, včetně toho sdíleného

Celý projekt jsme koncipovali tak, aby byl maximálně dostupný prostřednictvím MHD a minimalizovala se díky tomu potřeba individuální dopravy. Parkování pro residenty, zaměstnance i návštěvníky ale nepodceňujeme a budujeme dostatečné kapacity v podzemí budov. Potřebná kapacita bude dále doplněna díky rozvojovým plánům na výstavbu P+R nedaleko stanice metra. V rámci komunitního přístupu k projektu počítáme také se sdílením parkovacích prostor pod administrativními budovami. Navíc až 20 % parkovacích stání bude vybaveno zařízením pro zelenou energii, kterou budou z části dodávat solární panely na střechách vybraných budov.

Průjezdnější a bezpečnější křizovatky

Aby byla doprava v lokalitě maximálně plynulá, podílíme se také na obnově přilehlých křižovatek. Vzniknou tak křižovatky bezpečné a dostatečně kapacitní. Promyšlené vedení dopravy navíc uchrání klid starého Chodova, a to včetně výjezdů z podzemních garáží se zákazem vjezdu do klidových zón. Doprava v lokalitě bude pozitivně ovlivněna také dostavbou pražského obchvatu, díky kterému kapacita projíždějících vozidel významně klesne.

Nové cyklostezky

Důležitým prvkem dopravy v lokalitě jsou také cyklisté. V koordinaci s hlavním městem budujeme nové cyklostezky, které jsou významné nejen lokálně, ale také v širším okolí. Tyto stezky totiž propojují centrum Opatova s existující širokou sítí cyklostezek, vedených jižně, západně a východně od Prahy. Pro maximální komfort cyklistů bude v lokalitě vybudována také moderní kolárna, „garáž“ pro kola, kde bude možné kolo uschovat.

Dopravní uzel na Chodově
1 392 míst k parkování

1 392

míst k parkování

 

20 % stání se zelenou energiíí

20 %

stání se zelenou energií

  

2,5 km nových cyklotras

2,5 km

nových cyklotras

  

100% bezbariérový přístup

100%

bezbariérový přístup

   

Cyklostezka k Botiči a Hostivařské přehradě
Cyklostezka k Botiči a Hostivařské přehradě
Cyklostezky (A22, A215, A212, A222, A225 a další) Nástupní trasa na hustou síť cyklostezek do Kunratic, Modřanské rokle, až do Vraného nad Vltavou, Chuchle, Černošic a také na pravobřežní vltavskou cyklostezku
Cyklostezky (A22, A216, ÚJ-BR) Nástupní trasa na cyklosíť do Parku Milíčov, do Průhonic, a dále až do Benic, Kolovrat, do přírodního parku Říčanka
Cyklostezky (8100, A21, A22, a další) Nástupní trasa směr Průhonice, Dobřejovice a okolí
Úprava křižovatky pro větší bezpečnost
Úprava křižovatky pro větší bezpečnost
Úprava křižovatky pro větší bezpečnost
Stanice metra
Stanice metra
Podzemní parking
Podzemní parking
Podzemní parking
Parking (Park & Ride)
Parking (Kiss & Ride)
Pěší docházka z horní části mapy: Chodovská tvrz (1 km), Aqua Sport Club Praha – bazén (1,2 km), Minigolf (1 km), Zookoutek (1,5 km), Hostivařská přehrada (2 km)
Pěší docházka z pravé části mapy: Milíčovský park (2 km), Zámek Petrovice (3 km)
Pěší docházka z levé části mapy: Vyhlídka (700 m), OC Chodov (1,3 km), Sport centrum (800 m), Kunratický park (2 km), Zookoutek (2,3 km), Nový Hrádek (2,7 km), Zámek Kunratice (2,5 km)
Nový Opatov - místo, které spojuje